fredag 25 april 2014

Dag 2 och 3 för Boel

Jag har tänkt att dag 1 för Boel är dagen jag satte surdegsgrunden. Det gjorde jag på kvällen på dag 1.

När jag kollade hur Boel hade det dag 2 på morgonen hade det bildats lite vätska på toppen. Jag valde att bara röra runt och lägga tillbaka Boel till att växa. På kvällen lät jag Boel vara.

Så dag 3 är här nu och jag har precis kollat till Boel. Hon hade växt en del! Sjukt kul att se! Det hade även bildats någon genomskinlig vätska igen, men jag bara valde att röra runt och nu är Boel en bubblig liten surdegsgrund. Detta resultat har jag aldrig lyckats få i den andra lägenheten och är riktigt nöjd faktiskt. Ser verkligen framemot att få baka lite med denna grund! Men nu ska jag låta Boel växa till sig lite mer och bubbla lite mer så blir de nog bakning till söndag eller måndag.

Innan jag har rört om dag 3

Innan jag har rört om dag 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar