måndag 21 oktober 2013

En förlorad bil, men ett fint kakfat

Förra veckan var nog bland de mest... alltså jag vet inte ens vad jag ska kalla den. Hela veckan började med att vår bil blev stulen... min sambo gick ut för att hämta den på tisdag förmiddagen och så var den bara borta. Att folk bara inte kan hålla sig till sina egna saker! I vilket fall så hände de mest otroliga. Biltjuvarna bor tydligen granne med några vänner till oss, så den dök upp där. Så onsdag morgon när den stod parkerad hos dem så drog vi dit och snodde tillbaka vår bil... Eftersom vi inte är biltjuvar så fick vi ju inte igång bilen, men vår underbara vän hjälpte oss att bogsera den till närmsta verkstad. Efter några dagar där fick vi samtalet vi inte längtade efter - 20 000 kr skulle det kosta att fixa bilen. Kan ju då säga att bilen är en gammal Volvo 360 för 1988 (några månader äldre än mig) och vi köpte den för 7000 kr. Så nu är den till salu för den som vill plocka isär den eller fixa den. Sugen kanske?



Så efter dessa fantastiska dagar (hör min bittra ton) skulle en lagom ansträngande helg inledas. Mina och min sambos (eller vi är ju förlovade, men det låter så galet vuxet med fästmö/man) föräldrar träffas här i Stockholm. Sambons föräldrar bor i Skellefteå och mina i Lund så det har tagit ett tag att få ihop denna helg. Så middag både fredag och lördag. Men två saker lyfte denna vecka. Det första var att mina föräldrar verkligen gillade min cheesecake och att jag fick en fantastiskt fin skål då de sett att jag börjat blogga.



Och det andra var att vi på lördagen käkade på Forno Romano som har glutenfri pasta! Jag blev överlycklig och ville typ beställa allt på menyn, men det fick bli en pasta med pesto, soltorkade tomater och serranoskinka! Så otroligt gott!!!!

Men nu till det jag egentligen skulle skriva om. Jag tog en lugn stund på söndagen och gjorde mig ett kakfat. Det man behöver är 2 fina glas/koppar, 2 tallrikar i olika storlekar (eller tre beror på hur många våningar du vill ha) och lite stenlim/porslinlim/superlim, helt enkelt det du hittar som får ditt kakfat att hålla ihop. Kolla på bilden  så tror jag man kan förstå hur man gör, annars fråga! Vill man kan man även slänga i lite pärlor eller annat kul i glasen innan man limmar. Nu ska jag bara baka lite kakor att ha på mitt kakfat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar