onsdag 23 oktober 2013

En kökspryl

Alltså jag blir så less på att glutenintolerans ska kosta så jävla mycket! På att vår mat kostar massa extra så när jag söker recept så har alldeles för många beskrivningen "sedan blandar du på hastighet 5 med köksassistenten". Men vet ni vad? Jag är inte stenrik och kan köpa en grym kökassistent för flera tusen samtidigt som jag köper massa glutenfria varor för flera hundra extra! Så jag kämpar på så gott jag kan att göra alla recept utan hjälpen av en köksassistent. Så här får du inga recept där du MÅSTE ha en köksassistent för att fatta, utan i denna blogg jobbar jag med händerna!

Däremot har jag gjort den fantastiska upptäckten att bröd/kakor/bakelser/vad du nu bakar blir mycket bättre om man kan väga ingredienser istället för att använda färdiga mått. Därför är recepten baserade på gram. Så om du nu ska investera i EN kökspryl så borde de vara en köksvåg. Jag köpte en för 129 kr. Billigt och bra sätt att få bra bröd och bakelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar