tisdag 29 oktober 2013

När en kollega fyller 30...

I tisdags fyllde min kollega 30 år (Grattis Malin!) och i måndags firade vi henne på kontoret för idag åker hon till New York (inte alls avis! känn ironin i kommentaren). Såklart tog jag på mig uppgiften att baka en tårta. Det blir ju bättre för mig då jag också kan äta tårtan och jag tycker ju faktiskt att det är kul att baka. Så jag bakade tårtan Devils foodcake från appen Cook & bake. Den blev helt okej. Tror jag snålade med glasyren lite för mycket och sedan blev botten lite torr, men kollegorna godkände den!

 


När jag var halvvägs in ibakandet inser jag att jag inte löst hur jag ska ta tårtan till kontoret! Vi har ingen bil och jag har inte köpt/hittat en tårtbox i plast! Så jag sprang runt hemma och letade över allt efter en lösning. Tillslut hitta jag en gammal X-boxlåda! Den blev helt perfekt. Tallriken passade perfekt och höll tårtan plats. Så har ni en gammal X-boxlåda hemma så är det en perfekt tårtbox. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar