tisdag 8 oktober 2013

Kanske inte helt ny, men helt fantastisk

Som många kanske vet så har det nyligen kommit en recept bok med massa recept på glutenfrittbröd. Jag har precis köpt den och kan inte vänta tills jag har tid att baka något från den. Det är lite gratis reklam, men det skiter jag i för boken förtjänar det. Det är boken Nytt bröd: Baka gott utan gluten. Det som gör den så bra är att den har hur mycket brödsorter som helst och allt är bakat på olika typer av mjöl istället för mjölmixer. Och det som höjer den till helt rakt fantastisk är att de ingredienser de använder går att hitta i en vanlig livsmedelsbutik och är inte helt sinnessjukt dyra. Något som är extremt positivt för en bitter och less glutenintolerant som jag. Så Durramjöl, släng dig i väggen för jag ska baka med ris-, majs-, potatis- och bovetemjöl! Så de så!

1 kommentar:

  1. Sinem jag har den också! Har gjort formbrödet det blev asgott och typ tusen gånger lättare en friends of a. Fem getingar!

    SvaraRadera