måndag 14 oktober 2013

Färska vårrullar

Jag vet att vårrullar inte har med bakning att göra, men lite då och då kommer de lite inlägg om annat glutenfritt. 

Så ikväll ska jag jobba och kommer inte kunna baka idag heller. Inte nog med det har jag packat och ska dela ut 50 glutenfyllda mackor till de anställda på ett företag jag jobbar fackligt med just nu. Jag håller tummarna och hoppas på att ingen har celiaki! När jag stod där och packade drömde jag om dagen då det inte behöver vara något problem med celiaki för att vi bara har bröd baserat på annat gott som är naturligt glutenfritt. Undrar om de händer nån gång... 

I vilket fall så lyftes hela min dag när jag och kollegan stannade på Kista galleria för att äta mat. På deras food court finns restaurangen Viet Nam. De hade färska vårrullar som tydligen är gjorda på rispapper och innehåller risnudlar, alltså naturligt glutenfria! Jag har sett rispapper i matbutiken ett antal gånger och undrat varför inte vårrullarna på restauranger är gjorda på de istället för vetefyllda grejer. Men nu hittade jag det till slut! Jag blev överlycklig och min kollega fatta inget! Såklart var det gott också, men allt som känns nytt brukar vara gott för mig då jag bara är såååå lycklig! Förhoppningsvis blir de bak imorgon, men idag blir de en bild på fantastiska vårrullar. 

2 kommentarer:

  1. Kan rekommendera Nem Nem Quan på Åsögatan (Södermalm) som också bjuder på delikata vårrullar!
    /Teresa

    SvaraRadera
    Svar
    1. det ska jag komma ihåg! tack för tipset!

      Radera